Greenman - ett grönare val
Greenman - ett grönare val
Greenman - ett grönare val
Greenman - ett grönare val

Greenman - ett grönare val


Greenman vände sig till oss för att få hjälp. De ville ha en modernare logotyp som bättre lyfter fram dem som ett modernt företag med en hållbar profil. Greenmans största produktgrupp är återanvända originaltonerkassetter till skrivare. Dessa toner har samma höga kvalitet som originaltonerkassetter och skrivargarantin gäller på samma sätt. Dessutom är minst 60% av dessa kassetter Svanenmärkta.
 
Eftersom Greenman inte vill förväxla denna produktgrupp med undermåliga miljötoner som finns på marknaden, eller dåliga kopior av originaltoner, skapade de ett eget märkesnamn för produktgruppen, Greenman Eco Original. En logotyp och en ny förpackningsdesign för alla de olika förpackningarna som faller under denna produktgrupp ingick därför också i uppdraget. Samtidigt ville de även uppdatera sin hemsida, göra den mer informativ för återförsäljare och förenkla för konsument att se om det finns miljövänlig toner till deras skrivare.
 
Här är exempel på resultatet.

UPPDRAGSGIVARE

Greenman

KATEGORI

Digitalt / Grafiska profiler / Print

TAGGAR

profil, logotyp, web, förpackning